Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen

Bespreek hier de diversen in & uitpak programma's.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
janrad
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2011, 17:27
Reputation: 0
Usenet: ziggo
Internet: ziggo

welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen

#1

Bericht door janrad »

Andere vraag, ik kan geen nieuw onderwerp aanmaken op dit forum en dus stel ik mijn vraag maar hier. Bij het downloaden van films krijg ik vaak gezipte bestanden die ik vervolgens niet kan unzippen terwijl ik wel de software er voor heb. Ik kan soms Divx bestanden downloaden die ik ook kan bekijken op mijn ps3 maar niet allemaal. Vraag, hoe weet ik nou welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen en welk niet.
Een nieuw topic kun je aanmaken door in het juiste forum te klikken op "nieuw onderwerp".
Ik heb je vraag verplaatst.
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen

#2

Bericht door Carnifex »

Het kan zijn dat sommige van de gezipte bestanden beschadigd zijn. Deze kun je vervolgens repareren met het programma'tje Quickpar (http://www.quickpar.org.uk/).
Bij de meeste spots worden zogeheten par2 files meegespot welke je dan moet downloaden en in quickpar kunt laden om de beschadigde zips te herstellen.

Het kan ook zijn dat de betreffende spot gewoonweg te oud is voor je newsserver om deze nog degelijk binnen te halen.

Mocht het allemaal verwarrend klinken, raadt ik je aan even te kijken op http://www.binaries4all.nl.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
janrad
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2011, 17:27
Reputation: 0
Usenet: ziggo
Internet: ziggo

Re: welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen

#3

Bericht door janrad »

Maar hoe herken ik nou ingepakte en niet ingepakte bestanden. Ik haal namelijk ook wel eens bestanden binnen die niet ingepakt zijn en die ik dus direct op mijn ps3 kan bekijken. Ik haal eigenlijk alleen Divx bestanden binnen.
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen

#4

Bericht door Carnifex »

nou.. als het ingepakt is zijn het meestal .zip of .rar bestanden. Als het niet ingepakt is zijn het gewoon .wmv, .avi, of .vob bestanden.

Als je de extensies van bestanden niet kunt zien in windows doe je het volgende:
http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/W ... +weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
janrad
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2011, 17:27
Reputation: 0
Usenet: ziggo
Internet: ziggo

Re: welk bestand ik wel kan zien zonder te unzippen

#5

Bericht door janrad »

Bedankt voor tips, ik kan weer voorruit :thanks:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer