Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Wachtwoord servers.xml

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
MacFreak
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2012, 11:48
Reputation: 0
Usenet: xsned
Internet: Ziggo
Gender:

Wachtwoord servers.xml

#1

Bericht door MacFreak »

Hallo,

Weet iemand een snelle manier om het versleutelde pw in de servers.xml file uit te lezen? Wat wordt er als key gebruikt? Ik heb een werkende Spotnet Classic 1.9.1 op een oude computer en wil graag mijn nieuwe en snellere daarvoor gebruiken maar weet de code niet meer. :?:

Alvast bedankt!

Groetjes, Tom
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: Wachtwoord servers.xml

#2

Bericht door EindBaas »

Hoi MacFreak,

Als je je wachtwoord vergeten bent kun je deze misschien het beste resetten bij je Usenet provider ? Deze kun je via de website van je USP resetten door naar "Wachtwoord vergeten?" te gaan en daar een nieuwe op te vragen.

het wachtwoord in servers.xml is inderdaad versleuteld.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Wachtwoord servers.xml

#3

Bericht door mesa57 »

Je kunt het bestand servers.xml kopieren naar je nieuwe installatie, dan wordt dezelfde provider, user en paswoord gebruikt.

Topicstarter
MacFreak
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2012, 11:48
Reputation: 0
Usenet: xsned
Internet: Ziggo
Gender:

Re: Wachtwoord servers.xml

#4

Bericht door MacFreak »

Okee duidelijk EindBaas, ik dacht; het is mijn wachtwoord en moet het zelf dus wel kunnen de-crypten...als ik maar weet wat er als sleutel gebruikt wordt.

Toegevoegd in 2 minuten 40 secondes:
Ik wilde deze eigenlijk op mijn Synology NAS gaan gebruiken; daar is er dus geen mogelijkheid voor Mesa. :S

MrSPoTLiTe
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 nov 2011, 00:50
Reputation: 0

Re: Wachtwoord servers.xml

#5

Bericht door MrSPoTLiTe »

MacFreak schreef: 28 dec 2016, 10:37 Hallo,

Weet iemand een snelle manier om het versleutelde pw in de servers.xml file uit te lezen? Wat wordt er als key gebruikt? Ik heb een werkende Spotnet Classic 1.9.1 op een oude computer en wil graag mijn nieuwe en snellere daarvoor gebruiken maar weet de code niet meer. :?:

Alvast bedankt!

Groetjes, Tom
Een beetje late reactie maar altijd handig voor degenen die met dezelfde vraag zitten.

Met behulp van WireShark is het wachtwoord eenvoudig te achterhalen.
Let er wél op dat dit alleen werkt wanneer SSL uit staat.

Het nadeel hiervan is dat het wachtwoord als leesbare tekst over internet/NNTP zal worden verzonden ;)

bron: zelf getest
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer