Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Topic over moderatie in het programma Spotnet

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Hufterig gedrag niet langer gedogen op spotnet/lite

#21

Bericht door Thisegzz »

Jantje666 schreef:Maar goed, dat spotnet/lite (of iig sommige spotters die spotnet onderhand in hun eentje voorzien van de nieuwste hd/dvd/divx releases) nu al kapotgemaakt wordt door die gezellige gebruikers uit nl en be interesseert je dus niks, begrijp ik uit je reactie....
Dat interesseert mij zeker wel, en dat was ook de aanleiding dat ik Spotnet Improver ben begonnen, zodat de trolls eruit gefilterd worden en je er geen last meer van hebt ;)
Ook een mooie oplossing, filter die gekken maar weg, dan zien veel noobs en nieuwelingen dus alleen nog maar die onzinnige en opruiende opmerkingen, ook mooi voor de uitstraling van spotnet...
Ik denk dat de trolls vanzelf wel ophouden als je ze wegfiltert. Gewoon niet op reageren, dan is de lol er voor hun snel vanaf.

Kijk anders ook eens in dit topic, dat gaat ongeveer over hetzelfde: viewtopic.php?f=1&t=3312
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Jantje666
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2011, 21:36
Reputation: 0

Re: Hufterig gedrag niet langer gedogen op spotnet/lite

#22

Bericht door Jantje666 »

Nou blijkbaar doen ze het al een tijdje, ik zie : viewtopic.php?f=1&t=3312&start=10 . Wel steeds op een andere manier maar ze blijven hardnekkig doorgaan zo te merken... Maar in dat topic lees ik dat moderatie niet kan enzenz én dat die reacties onder de vrijheid zouden vallen van meningsuiting, nou geloof me, daar zitten ook in de echte wereld grenzen aan... Maar verklaar mij dan eens waarom een reactie die aangeeft dat de aangevallen partij eventueel aangifte zou moeten gaan doen vanwege doodsbedreigingen, wél verwijderd kon worden voordat de hele spot verdween? Dus als het in het belang van spotnet/makers is dan kan het plots prima...

En hou eens op met het doen alsof dit forum helemaal niks met de makers te maken zou hebben, dat is een slecht toneelstuk ;)
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Hufterig gedrag niet langer gedogen op spotnet/lite

#23

Bericht door Thisegzz »

Jantje666 schreef:Maar verklaar mij dan eens waarom een reactie die aangeeft dat de aangevallen partij eventueel aangifte zou moeten gaan doen vanwege doodsbedreigingen, wél verwijderd kon worden voordat de hele spot verdween? Dus als het in het belang van spotnet/makers is dan kan het plots prima...
Dat verbaast me, er zijn niet eerder meldingen geweest dat reacties werden verwijderd. Volgens mij hebben Spotnet moderators alleen de mogelijkheid om spots te verwijderen. Hoe dat in Spotlite zit weet ik niet.
Bovendien is het de vraag of je die zgn doodsbedreiging wel serieus moet nemen. Op Spotnet opereert iedereen onder een nickname, je kent elkaar niet persoonlijk, dus dingen als 'dood aan ...' zijn snel gezegd. Ik denk dat de politie er niet eens serieus naar zou gaan kijken als je aangifte kwam doen, zulke dingen kom je wel vaker op internet tegen.
En hou eens op met het doen alsof dit forum helemaal niks met de makers te maken zou hebben, dat is een slecht toneelstuk ;)
Je hoeft het natuurlijk niet te geloven, maar ik kan je verzekeren dat dit forum geen directe connecties of verbanden met de maker heeft. We hebben niet voor niets een strict beleid dat o.a. het noemen van spottitels verbied, dit allemaal om dit forum legaal te houden.

Maar back to the point: er zitten inderdaad veel trolls op Spotnet, bestrijden zal moeilijk worden (spotnet is decentraal, een nieuw ID is zo aangemaakt) dus ik vermoed dat er niet snel iets aan gedaan wordt. Daarom kunnen we het beste gewoon met z'n allen het zo leuk mogelijk maken, en dat zal het best werken als men de trolls gewoon negeert. ;)
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: Hufterig gedrag niet langer gedogen op spotnet/lite

#24

Bericht door Gup »

Jantje666 schreef: En hou eens op met het doen alsof dit forum helemaal niks met de makers te maken zou hebben, dat is een slecht toneelstuk ;)

Op het 1e wil ik meteen ff inhaken..

hier word geen toneelstuk opgevoerd, maar een zo professioneel mogelijk support verleend om allerhande problemen op te lossen.

Ten 2e

Moderatie zal gerust wel mogelijk zijn of op de 1 of andere manier kunnen, echter zou er een verbintenis ontstaan tussen het programma en " moderators" die vervolgens aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het bestaan/onderhoud van de programma's... danwel de content die zich via deze programma's laat vertonen.

Laten we reeel blijven... niemand wil daar aansprakelijk voor zijn ;)

MVG
Gup
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

GameUnit
Berichten: 171
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:13
Reputation: 0
Locatie: Netherlands
Leeftijd: 46

Re: Hufterig gedrag niet langer gedogen op spotnet/lite

#25

Bericht door GameUnit »

Amen. (Respect)
One falls, one rises from the ashes.........

Countrynico
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2011, 12:28
Reputation: 0
Usenet: libranews
Internet: Ziggo

Fatsoensnormen

#26

Bericht door Countrynico »

De uitlatingen naar Owenn lopen de suigaten uit en doet geen goed aan Spotnet.
het zou fijn zijn als een van U hier iets aan zou doen.
Dit is alleen maar ergernis voor mensen die hier graag iets leechen
Alvast hartelijk dank
Groeten Countrynico

Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Fatsoensnormen

#27

Bericht door Gompy »

Daar kan niemand meer wat aan doen, daarom gebeurd het ook.
Vroeger was er FTD, daar werd op gecontroleerd en gemodereerd op wat er werd gepost.

Met het gebeuren van nu, wat men dan "Spotnet" noemt wordt er direct gepost en gereageerd in nieuwsgroepen en dat is gewoonweg niet te controleren, eenmaal gepost gaat het de wereld over en is niet meer te corrigeren.
Het enige wat je kunt doen is een addon aan je programma toevoegen die bepaalde rotzooi van rand-debielen en meer van dat soort gestoorden er uitfiltert.
Die zijn hier te vinden voor Spotlite en Spotnet.
Spotlite:
viewforum.php?f=41
Spotnet:
viewforum.php?f=36

Ik gebruik zelf het meest Spotlite + SpotLite IL. :clap: Daarin kun je aangeven wie je op de blacklist wilt zetten en eenmaal geplaatst zie je er echt helemaal niks meer van terug. :zwaai: :zwaai:
Mooi man... :locked:
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Fatsoensnormen

#28

Bericht door Blauwbek »

Had het niet beter kunnen zeggen :)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Mdltsod
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2012, 11:01
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: ziggo

Naast de blacklist ook ander toezicht?

#29

Bericht door Mdltsod »

Was benieuwd of de ontwikkelaar van Spotnet nog enige toezicht heeft tot de gebruikers van dit programma.
Worden de ID`s afgegeven door Spotnet of door aan te melden op de nieuwsgroepen?

Behalve dat door een ADD-ON de blacklist en Whitelist kan worden beheerd door jezelf of jehaatmij.nl is het me opgevallen dat sommige gebuikers het wel erg bont maken door opmerkingen te plaatsen waarbij ze erop gewezen zijn om dit niet meer te doen. Zelf de melding voor blacklist doet hun niks, en blijven de spot vervuilen met hun taalgebruik.
Dit tot ergenis van andere gebruikers... Helaas worden op deze reacties ook weer gereageerd en zo stopt het dus nooit.

Daarom was ik benieuwd of zo`n persoon compleet ge-banned kan worden doormiddel van zijn/haar ID. Denk alleen dat de ontwikkelaar dit misschien kan bewerk stellen.

Het sluit niet uit dat de persoon dan in kwestie niet kan terugkeren, maar zal wel een nieuw account moeten maken??
Mischien een idee-tje??

Ben benieuwd naar de reacties....

gr. Mdltsod
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#30

Bericht door BitsOfSkin »

Dit kan niet, en op het moment dat het WEL zou kunnen, krijgen de mods binnen de kortste keren bezoek van die klootviolen van Brein natuurlijk, want dan zouden ze in feite FTD 2.0 hebben gecreeerd.

De enige werkende methode om van dit soort types af te komen is te klagen bij hun Usenet provider.
En afhankelijk van wie die provider is kan het heel snel gaan, of héél lang duren.
En sommige USP's blijven roepen dat Spotnet gemodereerd word (dus ook de comments, wat dus niet zo is, maar ja...), dus in zo'n geval kan het gebeuren dat er geen actie word ondernomen.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer