Spotnet - Bug tracker

Er ontbreken reacties door niet unieke message id. (nieuw)

Er ontbreken reacties bij spots.
Probleem gemeld:
Tony_Almeida schreef:Ik gebruik ook al lang I-telligent maar ik merk toch dat ik steeds reacties mis! Dan zie ik mensen reageren in een spot met @pietjepuk, maar dan zie ik helemaal geen bericht van ene pietjepuk daarboven.

Als voorbeeld mijn laatste eigen spot van Aqua Filter Buttons v1.3 voor Spotnet 1.7.4, daar zie ik iemand zeggen:
@bluevelvet
Nóg betere uitleg? [...]

Maar ik zie helemaal geen bericht van een bluevelvet in mijn lijst van reacties! En ook het bericht daaronder
beste rene, [...]

Maar ik heb geen reactie van ene rene.

Nog erger, papavan2kids zegt dat hij vorige keer heeft gevraagd voor betere kleuren, ook dat bericht heb ik nooit gezien.

Ook het laatste bericht van papavan2kids
of het klopt [...]

Dit is volgens mij ook een commentaar ergens op.

Dit probleem heb ik zowel in Spotnet als Spotlite.

Hoe ervaren jullie de reacties met I-telligent? En ja ik gebruik de nieuwe server link sinds wijziging van het serveradres vorige week.

Hier een screenshot van mijn laatste reacties uit mijn spot zoals ik net beschreef, is dat bij jullie hetzelfde of zien jullie meer reacties? http://img545.imageshack.us/img545/4396/reacties.png
bron

Probleem bevestigd:
hjvbft schreef:Blijkt dat er berichten ontbreken bij News Service (195.114.242.12, o.a I-Telligent gebruikt deze server).
Vandaag, 01:37 en Vandaag, 09:26 aanwezig.
Onderstaande afwezig
Reactie van bluevelvet Vandaag, 08:30
ziet er zeer mooi uit maar zie toch niet in de map van spotnet die map staan . en heb windows 7 ultimate . zie de map image nog niet eens staan in de hoofdmap . dus graag eens een iets betere uitleg als het mogelijk is . bedankt . kunt me ook een mail sturen <email adres verwijderd>

Heb deze reactie via een andere server opgehaald. Toont 32 reacties, de laatste is van 20:21.
Via News Service worden 24 reacties getoond en de laatste is van 19:55.

Zie pb voor alle reacties die zichtbaar zijn via andere server.

Heb de header in free.pt gecontroleerd en vermeld geen ipnummer. Berichten plaatsen is dus weer anoniem.
bron

Reactie netwerkbeheerder:
thisegzz schreef:
Programmeur/ Scripter & Netwerkbeheerder van I-Telligent:

Ben tot de conclusie gekomen dat het volgende het probleem is met spotnet:

Als je spotnetlite voor windows gebruikt en een comment wil plaatsen komt het af en toe voor dat je een 435 error krijg, wat echter niet door de applicatie wordt getoond.
Deze melding wordt echter wel weer in de linux client getoond waardoor je kan zien dat het posten van een comment is fout gegaan.
De reden dat de post fout gaat is door de unieke message id wat door spotnetlite wordt gegenereerd wat te kort is en hierdoor het voorkomt dat dit message id al bestaat en onze servers dus een 435 error melding terug geven.

Melding:

435 article not wanted - do not send it

Reden hiervan is dat het unieke message id dus al bestaat en men dus opnieuw moet posten om een ander message id te genereren.

In het spotnet client zelf kan je ook pas om de 4 seconden posten wat in het spotnetlite client wel anders is.

Wij hebben dan ook sterk het vermoeden dat zodra men een spot bij highwinds/giganews/astraweb posten en wederom het message id niet uniek is wij het artikel dus niet ontvangen van highwinds/giganews/astraweb en ook andersom niet omdat we simpel weg beide het unieke message id al hebben alleen met verschillende content.

Kortom spotnet / lite zou dit in hun client moeten fixen om langere message id's te genereren om daadwerkelijk ook een unieke message bij elke post te plaatsen.
bron
Laatst bijgewerkt door hjvbft op 02 sep 2011, 23:37, in totaal 2 keer bewerkt.

Reacties

Geplaatst door hjvbft » 25 apr 2011, 19:21

Zie inmiddels wel diverse reacties geplaatst via Eweka in een spot van gisteren.
Er ontbreken echter nog wel een paar reacties geplaatst via Eweka die wel via Blocknews zichtbaar zijn.
Er worden door SpotLite ook berichten als dubbel gezien (zichtbaar via DebugView) en deze worden verwijderd.
Heb in free.usenet gekeken en het aantal dubbele berichten klopt. Deze staan er dubbel in.
Waarschijnlijk gebruiken zij nog een oude Spotnet versie.
Deze server heeft 67 reacties waarvan 11 dubbel. In SpotLite zijn 56 reacties zichtbaar.
Blocknews heeft 96 reacties waarvan 20 dubbel. In SpotLite zijn 76 reacties zichtbaar.

Al de missende berichten (29) zijn via Eweka geplaatst. Een paar van de 29 missende reacties msgid.
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.tounYXWSP44w1isTQ.ACVe@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.y0FpA9IitzcHVqsTQ.ABxl@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.99@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.99.7@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.JIVNCtWFHf8H2SsTQ.AXAd@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.122@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.122.8@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.xQtIfF6ebSMAHCsTQ.AsYJ@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.qEv1l9Zsww8GnasTQ.AZqc@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.160@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.160.5@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.145@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.145.2@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.fyKmBH6HVO8sIusTQ.AeCc@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.219@spot.net
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.219.7@spot.net
Het is niet zichtbaar of deze berichten via post.eweka.nl / upload.eweka.nl (is dezelfde server) of newsreaderxx.eweka.nl geplaatst zijn.

Een paar msgid's van berichten die wel getoond word:
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.96.7@spot.net (geplaatst via @home)
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.bPVY3sGBKswR2GsTQ.AN7O@spot.net (geplaatst via xsnews)
yYyEvrnFpZk1U6sTQBfFc.0.GCy84IEIpQI7GSsTQ.ASFO@spot.net (geplaatst via Eweka)
bron

Geplaatst door hjvbft » 03 mei 2011, 02:20

Het probleem word waarschijnlijk veroorzaakt door Spotnet 1.7.4.
Dit werkt daarna door in SpotLite en waarschijnlijk Spotweb.

Bij het toevoegen van een spot word er in Spotnet 1.7.4 een msgid gebruikt van 21 tekens@spot.net.

Bij het toevoegen van een spot word er in Spotnet 1.5.6 en eerder een msgid gebruikt van 34 tekens@free.pt.

De msgid van reacties is de msgid v/d Spot. Daarna een "." en een paar tekens.
Doordat de msgid korter is is de kans groter dat deze al eens eerder gebruikt is.

Workaround:
Gebruik Spotnet 1.5.6 voor het toevoegen van spots.
Deze versie heeft echter andere problemen.

Oplossing:
Laat de usenet server de msgid bepalen i.p.v. Spotnet.
Dit doen diverse upload programma ook om dubbele msgid's te voorkomen.
Als dit om een bepaalde reden niet kan een langere msgid gebruiken bij het toevoegen van een spot.

Hierdoor word de msgid van de reacties ook langer.
Laatst bijgewerkt door hjvbft op 30 jul 2011, 20:51, in totaal 4 keer bewerkt.

Geplaatst door hjvbft » 17 mei 2011, 20:16

Reactie van de netwerk beheerder op 16-05-2011
http://www.i-telligent.nl/forum/viewtop ... 2&f=7#p372

Ter info: Spotnet 1.56 plaatst 2 reacties kort achter elkaar.
Spotnet 1.7.4 en SpotLite doen dit als het goed is niet.

Aanvulling: SpotGrit heeft dit probleem ook.
Laatst bijgewerkt door hjvbft op 29 aug 2011, 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst door hjvbft » 25 jul 2011, 00:50

Dit probleem bestaat nog steeds.

Geplaatst door hjvbft » 02 sep 2011, 23:36

Aanvulling Network-Admin:
Beste Mensen,

Zoals beloofd een nieuwe rapportage van de verschillende software pakketen en de eventuele problemen met deze software.

Software versies gebruikt:
Spotlite v1.0.5.1
Spotnet v1.7.3
Spotgrid v1.0.5.2

Spot: Test spot via spotgrid
Datum: 02-09-11 (11:19 )
Poster: mattie
Tag: Testing

Providers getest:

I-Telligent
Giganews
Xsnews

Punten Spotlite:
1) Sorteer problemen met berichten op tijdstippen ( kriskras door elkaar heen )
2) Om zaken sneller te zien is het nodig om database te verwijderen en opnieuw in te laden
3) Het is benodigd om vaker db te optimaliseren
4) Bij het posten hangt de connectie af te toe door de generatie van een dubbele message id wat al eerder is gepost en hierdoor krijgt de client een 435 terug, wat te zien is in linux client , maar niet in de windows client.
Op het platform zien wij dan ook dat er een error code 437 terug wordt gestuurd naar de client dat de post geweigerd is om het unieke message id al bestaat op het platform.
Dit probleem is dus niet opgelost.

Voorbeeld:

Sep 2 12:36:26 nf17 nntpswitchd[16613]: X-Trace: id="d97414e60b1aa66d754a716613" msgid="<ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net>" host="195.114.241.2" profile="default" user="matthew"
Sep 2 12:36:26 nf17 nntpswitchd[16613]: writeserver IHAVE <ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net>
Sep 2 12:36:26 nf17 nntpswitchd[16613]: writeserver Message-ID: <ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net>
Sep 2 12:36:26 nf17 nntpswitchd[16613]: writeserver X-Hashcash: 1:22:110901:ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net::fbjp4haR7JCG9zub:0UpF
Sep 2 12:37:09 nf17 nntpswitchd[16975]: X-Trace: id="f40ee4e60b1d566d754a716975" msgid="<ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net>" host="195.114.241.2" profile="default" user="matthew"
Sep 2 12:37:10 nf17 nntpswitchd[16975]: writeserver IHAVE <ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net>
Sep 2 12:37:10 nf17 nntpswitchd[16975]: writeserver Message-ID: <ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net>
Sep 2 12:37:10 nf17 nntpswitchd[16975]: writeserver X-Hashcash: 1:22:110901:ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.11@spot.net::/++rlm0hUe6P1ZlU:GB2u

Bij de X-Trace kan je de verschillende hash zien waarbij wel dezelfde unieke message id wordt gebruikt.
Dit wordt uiteraard door ons platform geweigerd omdat het message id al bestaat.

Punten Spotgrid:
1) Geen sorteer problemen , berichten worden naar je juiste tijdstip getoond
2) Om nieuwe berichten te zien is het benodigd om een spot te sluiten en opnieuw te openen.
3) Zelfs het sluiten en opnieuw openen laat niet altijd nieuwe berichten zien en dan is het benodigd om headers opnieuw op te halen

Punten Spotnet:
1) Zo nu en dan sorteer problemen met tijdstippen van berichten
2) Om nieuwe berichten te zien is het benodigd om reload te draaien om nieuwe berichten in te laden
3) Worden veel warning berichten weer gegeven tijdens het te snel posten ( binnen 5 seconden ).
Hierdoor vindt de post niet plaats tot je wacht en opnieuw paar seconden later probeert.
Het kan hierdoor af en toe voorkomen dat de post niet wordt weer gegeven in de lijst met berichten.

Verschil tussen lengte unieke message id generatie:

Spotlite:
<ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.26@spot.net>
Spotgrid:
<ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.0.b6lBs28C9ZglqtgTg.ASa3@spot.net>
Spotnet:
<ISpVqL6H3W0nJ9gTgBIe1.0.mXHGIjc78hQyrtgTg.AE3F@spot.net>

Waar duidelijk te zien is dat spotgrid en spotnet een langere sequence gebruiken.

Problemen doen zich niet alleen bij ons voor maar ook bij providers zoals giganews en xsnews.
Alle posts ( berichten ) wat succesvol waren gepost waren onder alle providers zichtbaar.

Onze conclusie uit deze is dat het sterk is af te raden om spotlite te gebruiken en men kan beter spotgrid gebruiken als vervanger voor spotlite / spotnet.

Mvgr.
bron
Laatst bijgewerkt door hjvbft op 02 sep 2011, 23:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst door hjvbft » 30 okt 2011, 23:00

Aanvulling Network-Admin:
Beste Mensen,

Na verder onderzoek zijn we er achter gekomen dat zaken van Spotnet onder free.usenet nog door onze cleanfeed (Spam filtering) werden gefilterd.
Hierdoor zijn de artikelen wel ons platform beschikbaar, echter alleen niet in onze overview.
Dit heeft er dus toe geleidt dat sommige posts niet worden getoond.
Vanaf heden is ook free.usenet als uitzondering opgenomen in onze cleanfeed en zal het probleem niet meer voor moeten komen.
Dit geldt enkel alleen voor nieuwe posts, oude posts kunnen wij echter niet meer terug halen.

Excuses voor het ongemak.

Groet
bron

Nog openstaande problemen
Er ontbreekt een deel van de headers in free.willey.
De body van niet getoonde header is wel aanwezig.
Deze groep is dus nog niet als uitzondering opgenomen in de cleanfeed.
Word gebruikt door de Spotnet moderators en om spam te herkennen in SpotLite, Spotweb en SpotGrit.

Usenet Collector
Er ontbreekt een deel van de headers in free.ucp.
De body van niet getoonde header is wel aanwezig.
Deze groep is dus nog niet als uitzondering opgenomen in de cleanfeed.

Aanvulling:
De servers met dit probleem worden momenteel niet gebruikt door usenet providers.
Het is mogelijk dat deze servers in de toekomst wel weer gebruikt worden.
Laatst bijgewerkt door hjvbft op 19 jan 2012, 15:52, in totaal 3 keer bewerkt.

Ticket details

© 2011 - 2016 spot-net.nl
Spot-Net.nl is op geen enkele manier verbonden met FTD, Spotnet, SpotLite, SpotWeb of 1 van de andere programma's besproken op deze site
.