Probleem gemeld:
bronTony_Almeida schreef:Ik gebruik ook al lang I-telligent maar ik merk toch dat ik steeds reacties mis! Dan zie ik mensen reageren in een spot met @pietjepuk, maar dan zie ik helemaal geen bericht van ene pietjepuk daarboven.
Als voorbeeld mijn laatste eigen spot van Aqua Filter Buttons v1.3 voor Spotnet 1.7.4, daar zie ik iemand zeggen:@bluevelvet
Nóg betere uitleg? [...]
Maar ik zie helemaal geen bericht van een bluevelvet in mijn lijst van reacties! En ook het bericht daaronderbeste rene, [...]
Maar ik heb geen reactie van ene rene.
Nog erger, papavan2kids zegt dat hij vorige keer heeft gevraagd voor betere kleuren, ook dat bericht heb ik nooit gezien.
Ook het laatste bericht van papavan2kidsof het klopt [...]
Dit is volgens mij ook een commentaar ergens op.
Dit probleem heb ik zowel in Spotnet als Spotlite.
Hoe ervaren jullie de reacties met I-telligent? En ja ik gebruik de nieuwe server link sinds wijziging van het serveradres vorige week.
Hier een screenshot van mijn laatste reacties uit mijn spot zoals ik net beschreef, is dat bij jullie hetzelfde of zien jullie meer reacties? http://img545.imageshack.us/img545/4396/reacties.png
Probleem bevestigd:
bronhjvbft schreef:Blijkt dat er berichten ontbreken bij News Service (195.114.242.12, o.a I-Telligent gebruikt deze server).
Vandaag, 01:37 en Vandaag, 09:26 aanwezig.
Onderstaande afwezigReactie van bluevelvet Vandaag, 08:30
ziet er zeer mooi uit maar zie toch niet in de map van spotnet die map staan . en heb windows 7 ultimate . zie de map image nog niet eens staan in de hoofdmap . dus graag eens een iets betere uitleg als het mogelijk is . bedankt . kunt me ook een mail sturen <email adres verwijderd>
Heb deze reactie via een andere server opgehaald. Toont 32 reacties, de laatste is van 20:21.
Via News Service worden 24 reacties getoond en de laatste is van 19:55.
Zie pb voor alle reacties die zichtbaar zijn via andere server.
Heb de header in free.pt gecontroleerd en vermeld geen ipnummer. Berichten plaatsen is dus weer anoniem.
Reactie netwerkbeheerder:
bronthisegzz schreef:Programmeur/ Scripter & Netwerkbeheerder van I-Telligent:Ben tot de conclusie gekomen dat het volgende het probleem is met spotnet:
Als je spotnetlite voor windows gebruikt en een comment wil plaatsen komt het af en toe voor dat je een 435 error krijg, wat echter niet door de applicatie wordt getoond.
Deze melding wordt echter wel weer in de linux client getoond waardoor je kan zien dat het posten van een comment is fout gegaan.
De reden dat de post fout gaat is door de unieke message id wat door spotnetlite wordt gegenereerd wat te kort is en hierdoor het voorkomt dat dit message id al bestaat en onze servers dus een 435 error melding terug geven.
Melding:
435 article not wanted - do not send it
Reden hiervan is dat het unieke message id dus al bestaat en men dus opnieuw moet posten om een ander message id te genereren.
In het spotnet client zelf kan je ook pas om de 4 seconden posten wat in het spotnetlite client wel anders is.
Wij hebben dan ook sterk het vermoeden dat zodra men een spot bij highwinds/giganews/astraweb posten en wederom het message id niet uniek is wij het artikel dus niet ontvangen van highwinds/giganews/astraweb en ook andersom niet omdat we simpel weg beide het unieke message id al hebben alleen met verschillende content.
Kortom spotnet / lite zou dit in hun client moeten fixen om langere message id's te genereren om daadwerkelijk ook een unieke message bij elke post te plaatsen.

Goedenavond Gast, Leuk om je hier te zien!